Graphic design of the book Strange Design, gathering interviews and essays on the question of “strange” objects: dysfunctional, enigmatic, complicated, which question and problematize the status of the object rather than providing functional solutions.
« Le vert, c’est la couleur de Satan, du diable, des ennemis de la chrétienté, des êtres étranges : fées, sorcières, lutins, génies des bois et des eaux. Les super-héros et les Martiens, grands et petits hommes verts de la science-fiction, s’inscrivent dans cet héritage culturel, où le vert joue le rôle de l’ailleurs, de l’étrangeté, du fantastique. Pourquoi ? Parce que c’est une couleur instable, rebelle, très difficile à fixer chimiquement. Avec le vert, le rapport entre chimique et symbolique se révèle passionnant. »
[“Green is the colour of Satan, the devil, the enemies of Christianity, strange beings: fairies, witches, goblins, wood and water spirits. Superheroes and Martians, the big and little green men of science fiction, are part of this cultural heritage, where green plays the role of the otherworldly, the strange, the fantastic. Why? Because it is an unstable, rebellious colour, very difficult to fix chemically. With green, the relationship between the chemical and the symbolic is fascinating.”]
Michel Pastoureau, Vert. Histoire d'une couleur, Paris, Le Seuil, 2013